Caribbean gaat snel !!! - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van wessel brinkman - WaarBenJij.nu Caribbean gaat snel !!! - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van wessel brinkman - WaarBenJij.nu

Caribbean gaat snel !!!

Door: WesselBrinkman01

Blijf op de hoogte en volg wessel

05 April 2012 | Amerikaanse maagdeneilanden, Charlotte Amalie

Hallo daar, de tijd gaat snel, ik zit alweer bijna drie weken aan boord.
Hierna nog een keer de Caribbean, en dan de Atlantische oversteek.
Afgelopen week is rustig verlopen, nadat we in San Juan zijn aangekomen hebben we een SOPEP drill gehouden.
Hiermee oefenen we, hoe we zo snel mogelijk een olielekkage kunnen stoppen, met zo min mogelijk schade aan het milieu.
We hebben een tender te water gelaten, en een ‘’oil boom’’ om het schip geplaatst, zo wordt voorkomen dat eventueel gelekte olie niet weg kan stromen.
Na de SOPEP drill ben ik weer verder gegaan met de wacht.
Na de wacht hebben we nog een biertje gedronken in San Juan.
De volgende dag waren we weer in St Thomas, een rustige dag, heb een paar foto’s vanaf het schip genomen, verder een rustige wacht gehad, wel alles weer klaargemaakt voor vertrek.
De zeedag is rustig verlopen, wel hebben we s’avonds een feest gehad omdat, een 4e stuurman werd 21, dus ja reden voor een feestje toch.
Ook hebben we op de zeedagen formal night, altijd wel een leuke sfeer.
We zijn begonnen in de Northern Lights, de discotheek aan boord, later op de avond zijn we naar de OB gegaan.
Na de zeedag en een leuk feest lagen we voor anker bij Half Moon Cay Bahamas, het privé eiland van Holland America Line.
Vorige keer is het niet gelukt om even de wal op te gaan vanwege de medical disembark.
Nu ging alles wel volgens plan, om 08:15 zat ik samen met Andrei in de tender.
Eenmaal daar aangekomen was het prachtig, mooi weer, een leeg strand en een kalme blauwe zee.
We hebben een rondje gelopen om het eiland, zijn wat gaan zwemmen, gesnorkeld en mooie foto’s gemaakt.
Je kan een dag rotter beginnen.
Zo rond 11:15 besloten we weer richting de tenders te gaan, van 12:00 tot 18:00 uur hadden we natuurlijk weer wacht.
Vlak voor dat we aan boord gingen zag ik de twee andere cadetten Bram en George van de tender afstappen.
Zij hadden net een paar uurtjes onverwacht vrij gekregen van de chief officer.
Natuurlijk wilde zij vragen of ik nog een paar uurtjes langer kon blijven, en dan wat later op wacht zou kunnen komen.
Nog voordat ik dat kon vragen zij Andrei al dat ik wel wat later terug kon komen.
Eenmaal weer op het strand kwamen we nog meer bemanning tegen, we zijn nog maar eens wat gaan zwemmen, een beetje op het strand gehangen en een stukje gelopen.
We hebben wat gegeten en zijn rond 13:30 weer terug gegaan.
Eenmaal terug aan boord, zag ik dat ik aardig rood was, ik had verder nergens last van, dus dacht dat het wel goed zat.
De volgende ochtend voelde dat anders, het is ook niet handig om zonnebrand in m’n hut te laten liggen.
Volgens mij ben ik nog nooit zo erg verbrand, het heeft drie dagen even zeer gedaan, maar ach het was een leuke dag.
Ik vergeet het niet nog een keer natuurlijk….
S’avonds zijn we met z’n allen nog even naar de bar gegaan, en hebben nog wat gedronken.
De volgende dag was weer de turnarround day in Ft Lauderdale.
Altijd een drukke dag hier, bunkeren, bevoorrading enz.
Aan het eind van de middag weer vertrokken voor een week naar de Caribbean, ben benieuwd of mensen mij nog hebben gezien op de webcam.
Na een zeedag met aardig wat deining lagen we weer in Grand Turk.
Ook hadden we weer een fire drill, drie keer raden wie er deze week ook in een van de fire teams zat…
Het is altijd wel gaaf om in een fire team te zitten, alleen nu vond ik het wat minder, lekker hoor zo’n brandpak en fles op je rug met verbrande schouders.
Maar ja het was wel weer gaaf om te doen, en je leert er altijd veel van.
S’avonds ben ik met Andrei, Danny en Dangerous Deo boven gaan eten in de Canaletto, het was een gezellige avond, we hebben ook nog even een paar biertjes gedronken in de OB.
De twee dagen hierna heb ik van wacht gewisseld, dit hebben we gedaan zodat we een keer de wal op konden.
In San Juan en St Thomas ben ik de wal op gegaan.
Ik heb wat rondgekeken in San Juan, en heb wat bij het fort rondgekeken.
Heb mooie foto’s gemaakt, hierna ben ik terug naar het schip gegaan om nog even wat te slapen voor de wacht van 18:00 tot 00:00.
De volgende dag zijn we na het onderhoud in St Thomas de wal op gegaan.
Na een idiote taxirit, zijn we na een half uurtje aangekomen bij Paradis Point.
Hier kan je met een gondel naar boven, boven op de berg hebben ze een eetcafé, wat winkels, maar nog veel belangrijker een waanzinnig mooi uitzicht.
Vanaf hier kan je nagenoeg het hele eiland zien, het was jammer dat het niet heel helder weer was, maar het was nog steeds erg mooi.
We hebben even rondgekeken, een biertje gedronken en zijn weer naar beneden gegaan, volgende keer ga ik hier zeker weer naartoe, hopelijk is het weer dan wat beter.
Na Paradis Point zijn we een stuk terug gelopen hebben wat rondgekeken in het stadje, en zijn terug gegaan naar het ship.
Vanaf de boeg heb ik naar het vertrek gekeken en nog wat foto’s gemaakt, uiteindelijk ben ik nog even gaan slapen en weer van 18:00 tot 00:00 op wacht gekomen.
Vandaag hebben we een rustige zeedag gehad, morgen zijn we weer bij Half Moon Cay.
Ik ga niet de wal op, morgen doe ik rustig m’n wacht en wat schoolwerk.
Volgende cruise, de laatste in de Caribbean wil ik graag de wal op in Grand Turk, St Thomas en Half Moon Cay, hopen dat het lukt.
Ik ga weer, de groeten aan iedereen vanaf de Eurodam !!!!

Hoi hoi

  • 06 April 2012 - 15:45

    Tessa:

    Heee wess!

    Goed om te horen dat het allemaal leuk en goed gaat. en als ik dat weericoontje zie wordt ik al onwijs jaloers:p

    Heel veel succes en plezier nog, tot snel xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Amerikaanse maagdeneilanden, Charlotte Amalie

wessel

mijn locatie is nu seattle (usa) en de golf van Alaska. Wij zijn nu op de stille oceaan en bezoeken eilandgroepen (hawaii ed)

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 1150
Totaal aantal bezoekers 20514

Voorgaande reizen:

13 April 2013 - 24 Augustus 2013

Number One, 4th Officer ms Veendam

16 Maart 2012 - 17 Augustus 2012

Stage aan boord van de Eurodam

23 Juli 2010 - 04 Februari 2011

Stage aan boord van de Rotterdam

Landen bezocht: