Het gaat weer beginnen, maar nu is het anders - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van wessel brinkman - WaarBenJij.nu Het gaat weer beginnen, maar nu is het anders - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van wessel brinkman - WaarBenJij.nu

Het gaat weer beginnen, maar nu is het anders

Door: Wessel Brinkman

Blijf op de hoogte en volg wessel

12 April 2013 | Chili, Santiago de Chile

Hallo allemaal, het gaat weer beginnen.

Dit keer ga ik voor vier maanden aan boord van het ms Veendam.
Het grote verschil met de voorgaande reizen is dat ik nu geen cadet meer ben maar 4e stuurman, en dus verantwoordelijk ben.
De opstaphaven in Valparaiso in Chili, 13 april 2013 zal ik aan boord gaan.
Inmiddels ben ik aangekomen in de stad Santiago, waar ik samen met een aantal andere bemanningsleden in een hotel zit.
De reis begon in de regenachtige middag van 11 april 2012, koffers gepakt en rond half 3 onderweg naar Schiphol voor mijn eerste vlucht naar Parijs om tien voor zeven s'avonds.
Het inchecken ging dit keer voor de verandering een keer soepel, waarna we met z'n vieren nog maar even wat zijn gaan drinken.
Hierna afscheid genomen en weer fijn richting de douane gewandeld, wat altijd een feest is.
Maar goed dat ook allemaal weer achter de rug, rustig naar het vliegtuig gegaan en een rustige vlucht gehad naar Parijs.
Iets na achten aangekomen, even rustig gaan zitten, wat gegeten en gewacht voor mijn vlucht van 23:20 naar Santiago Chili.
Na toch wel een tijdje gewacht te hebben aan boord gegaan voor een vlucht van 14 uur naar Chili die zeker niet alijd even rustig was, behoorlijk wat turbulentie, gelukkig heb ik toch wel wat kunnen slapen.
De volgende ochtend iets voor achten aangekomen in Chili, opgepikt door de Port Agent, en met een aantal andere bemanningsleden naar de shuttle gebracht, waarna we naar het hotel zijn gegaan.
Eenmaal aangekomen alle koffers in m'n kamer gezet en eerst wat gaan eten, nog even naar huis gebeld via skype en toen maar wat gaan zwemmen, uiteindelijk nog een keer naar huis gebeld, wat gegeten en jawel dit verhaaltje geschreven.
Nu ben ik toch wel weer moe, morgenochtend worden we om kwart voor zeven naar het schip gebracht, ik ben heel benieuwd naar de rit er naar toe, zien we nog wat van Chili en natuurlijk het schip ms Veendam.
Ik ga nu maffen en spreek jullie weer wanneer ik aan boord ben.

Groeten Wessel !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wessel

mijn locatie is nu seattle (usa) en de golf van Alaska. Wij zijn nu op de stille oceaan en bezoeken eilandgroepen (hawaii ed)

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 2264
Totaal aantal bezoekers 20532

Voorgaande reizen:

13 April 2013 - 24 Augustus 2013

Number One, 4th Officer ms Veendam

16 Maart 2012 - 17 Augustus 2012

Stage aan boord van de Eurodam

23 Juli 2010 - 04 Februari 2011

Stage aan boord van de Rotterdam

Landen bezocht: