Het einde van Caribbean Season ms Eurodam 2011/12 - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van wessel brinkman - WaarBenJij.nu Het einde van Caribbean Season ms Eurodam 2011/12 - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van wessel brinkman - WaarBenJij.nu

Het einde van Caribbean Season ms Eurodam 2011/12

Door: WesselBrinkman01

Blijf op de hoogte en volg wessel

12 April 2012 | Amerikaanse maagdeneilanden, Charlotte Amalie


Hallo daar, hier ben ik weer !

De laatste Caribbean cruise van het seizoen zit er bijna op, nog een zeedag, Half Moon Cay en dan terug naar Ft Lauderdale voordat we beginnen aan de Atlantische oversteek naar Europa.
Sinds het einde van vorige week hebben we wat ruwe zee, slecht weer is het niet, het is wat bewolkt en er staan wat golven.
Op de zeedag voor Half Moon Cay, vorige cruise stond er weer een engine room tour op het progamma.
Sinds vorige cruise hebben de HWTK’s ( chief engineers ) elkaar afgelost, deze chief laat de engine room tours graag over aan de cadetten.
Aangezien ik de enige cadet ben in de machine kamer, kon ik fijn een van de twee tours geven.
Zo erg was het niet, aangezien die passagiers toch niks weten kan je ze alles wijs maken.
Verder is er niet veel bijzonders meer gebeurd.
Bij het vertrek uit Ft Lauderdale heb ik niet buiten kunnen staan tijdens het vertrek, deze keer bleef ik in de machine kamer op wacht, volgende keer beter.
De zeedag na Ft Lauderdale is rustig verlopen, het schip was wat aan het rollen en stampen, ik hou er wel van, dan voel je tenminste dat je op een schip zit.
Na deze cruise gaat Danny de 4e wtk waarmee ik op wacht zit naar huis, omdat hij naar huis gaat hadden we besloten om met een aantal wtk’s een keer in de Tamarind ( het Aziatisch restaurant aan boord ) en de Pinnacle ( specialiteiten restaurant ) te gaan eten.
Na de wacht zijn we in ons formal uniform naar boven gegaan, het eten was echt geweldig, het eten wat we normaal krijgen is al erg goed, maar dat was echt nog wel even wat anders.
Na het diner zijn we naar de Northern Lights gegaan, de discotheek aan boord.
Hier zijn we tot een uur of een gebleven, hierna zijn we naar de OB gegaan, het was allemaal niet gepland, maar het is een groot feest geworden, ik geloof dat ik pas om een uur of 4 naar m’n hut ben gegaan.
Na een paar uurtjes geslapen te hebben werd ik half uit mijn bed hangend, in mijn formal uniform wakker.
Helemaal verrot natuurlijk, en ik kon me ook niet alles meer herinneren, maar ach het was een topavond en daar gaat het om.
Hopelijk wordt het donderdagavond als we naar de Pinnacle gaan weer zo’n avond.
Omdat het de laatste Caribbean cruise is wilde ik nog wel even de wal op in een aantal havens.
De eerste was natuurlijk Grand Turk, ook hadden we weer een fire drill, gevolgd door een abandon ship drill, wel zat er nog een addertje onder het gras.
Normaal gesproken verzamelt iedereen zich op zijn musterstation op dek 3 bij de reddingsboten en reddingsvlotten, nu werd er gezegd dat iedereen zicht moest verzamelen op zijn alternative musterstion.
Natuurlijk werd het toen een beetje een chaos, dit was nog niet eerder gedaan, de alternative musterstations waren in de main dining room en show lounge.
Uiteindelijk is het allemaal wel goed gekomen, het duurde alleen wel veel te lang, dit zal dus vaker geoefend moeten worden.
Ik ben later in de middag nog even een uurtje de wal op gegaan om nog wat foto’s te maken, om een uur of twee was ik weer aan boord, en niet veel later weer op wacht.
Om 15:00 uur zijn we vertrokken en hebben we koers gezet naar San Juan.
Eenmaal aangekomen in San Juan, werd het weer een stuk minder, veel regen en bewolking.
Ook is het vandaag de dag dat de Titanic 100 jaar geleden vertrokken is uit Southampton, toch wel apart als je daar over nadenkt.
Ik ben overdag niet de wal opgegaan, we komen aan om 13:00 uur en vertrekken om 23:00 uur, overdag heb ik gewoon gewerkt.
Gelijk na de wacht zijn we de wal opgegaan, hebben wat gegeten en zijn naar een kroeg gegaan.
Eenmaal in de stemming waren we iets voor 23:30 weer aan boord, waarna we verder zijn gaan feesten in de hut van een 3e elec.
Ook dit was weer een topavond, ik heb geen idee meer hoe laat het geworden is maar wel dat het helemaal top was.
Het is een beetje een feeststemming aan boord de laatste Caribbean cruise, iedereen kijkt uit naar Europa, bemanningsleden die al een paar maanden aan boord zitten hebben het wel gehad met de Caribbean.
Na San Juan hebben we weer koers gezet naar St Thomas, de verwachting was weer slecht weer, veel regen en bewolking, gelukkig was dat niet zo, we hadden vandaag veel zon.
De dag begon weer met een abandon ship drill na de koffiepauze, in eerste instantie alleen voor een aantal geselecteerde reddingsboten en vlotten, volgens het normale schema.
Het werd echter gewijzigd in een abandon ship drill voor de hele bemanning op jawel, de alternative musterstations.
Ook hebben de kapitein, hotel manager en de human resource manager, nog een praatje gehouden over het afgelopen Caribbean seizoen, het kwam er op neer dat de Eurodam de hoogste scores heeft binnen de vloot, en dat we vooral zo door moeten gaan.
Na de oefening mocht ik een paar uurtjes de wal op, samen met een 3e en 4e stuurman en Bram een van de andere cadetten.
Het plan was om een jet ski’s te huren.
We zijn in de taxi gesprongen, wat al een hele belevenis is, ze rijden hier namelijk links in links gestuurde auto’s, en van verkeersregels hebben ze ook nog nooit gehoord.
Maar goed, nadat we het hele eiland zijn rondgegaan omdat ze of geen jet ski’s hadden of al hadden verhuurd, is het uiteindelijk gelukt.
Bij Saphire Point hadden we voor 45 min jet ski’s, we hebben wat rondjes gemaakt om een aantal kleinere eilandjes, na 10 min draaide ik te snel, precies op een golf waarna ik van de jet ski geslingerd werd, voordat ik met mijn ogen kon knipperen lag ik in het water, het is me nog nooit eerder gebeurd maar ik kon er wel om lachen.
Wat verder de zee op stonden er aardig wat golven, als je maar hard genoeg gaat kom je vanzelf los, en kom je met een harde klap weer neer, je ziet bijna niks meer door al het water wat omhoog spat.
Het was een geweldige dag, we hebben ook nog een paar gave foto’s gemaakt.
Om een uur of vier, waren we weer aan boord, ik heb nog twee uurtjes wacht gelopen, ben
gaan eten, en lekker naar mijn hut gegaan.
Een vermoeiende dag, maar wel weer super gaaf.
Inmiddels zitten we weer op zee en is het een dag varen naar Half Moon Cay, de zeedag kunnen we weer mooi gebruiken voor mijn takenboek, natuurlijk s’avonds naar de Pinaccle en misschien of eigenlijk zeker weten nog een leuk feest na het eten.
En hopelijk in Half Moon Cay nog even de wal op voor de laatste keer in de Carib.
Ook ik kijk uit naar de Atlantic crossing en Europa, gewoon om weer nieuwe dingen te zien.

Ik ga weer, groeten aan iedereen vanaf de Eurodam

Hoi hoi

  • 12 April 2012 - 09:28

    Mama:

    Hoi lieverd,
    Net je verslag weer zitten lezen; je hoeft je niet af te vragen of je het naar je zin hebt en hoe het met je gaat. Het klinkt allemaal weer geweldig (en ouderwets). Hier gaat alles ook zijn gangetje. Eerste Paasdag zijn Adri, Johan, Tessa en Jerien geweest; was heel erg gezellig en we hebbeb ook weer ouderwets gelachen. Ook heerlijk gegeten. De verbouwing is bij hun gisteren begonnen dus we zijn heel benieuwd. 2e Paasdag naar Veer en Geer en de meiden geweest. Was ook weer heel erg gezellig. Casper is gaan logeren bij Clara wat heel goeg ging. Joep heeft weer eens een nachtje gesurvivald buiten. s Morgens waren we hem kwijt dus op een gegeven moment maar naar buiten gegaan om te zoeken. Nergens te vinden natuurlijk. Papa alle etages weer afgegaan voor de zoveelste keer en uiteindelijk zag hij hem liggen onder de brandtrap op de tweede etage helemaal plat dus daardoor zag je hem niet. Ook weer gehad. Het weer is hier waardeloos. Koud, s nachts tegen nachtvorst aan, gewoon geen lekker weer. De vriezer en het gasfornuis zijn er nog steeds niet, is gewoon een drama. Op Discovery en/of National Geographic veel over de Titanic. De Balmoral begon ook aan zijn reis, dezelfde als de Titanic maar moet ook terug vanwege een passagier die met spoed van boord af moest.
    We zijn begonnen met de slaapkamers en hopen een heel eind te komen in de meivakantie. Niels en papa helemaal in de mood van de treinbaan die ze gaan maken.
    We hebben je ook niet zien staan aan boord toen jullie zaterdag vertrokken. We zien jullie aankomen en vertrekken. Het is ongelofelijk dat binnen drie kwartier die hele haven weer leeg is en al die grote schepen weer weg zijn. Degene die de camera s bedient zoomt heel erg in als er spandoeken zijn of iets dergelijks dan kan je iemand heel goed herkennen.
    Heb je nog wat van Raoel of Tim gehoord of van de andere jongens.
    Zaterdag zien we je misschien dan; wij kijken in ieder geval weer. Heel veel plezier en ik ben blij dat je weer een beetje deze kant op komt.
    Hele dikke kus, mama.

  • 15 April 2012 - 13:43

    Gerald En Veronique:

    Hoi Wessel, we hebben met veel plezier je reisverslagen gelezen. We zijn zeer onder de indruk van alles wat je meemaakt en de manier waarop je dit verwoord. Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Heel veel groeten vanuit Appeltern

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Amerikaanse maagdeneilanden, Charlotte Amalie

wessel

mijn locatie is nu seattle (usa) en de golf van Alaska. Wij zijn nu op de stille oceaan en bezoeken eilandgroepen (hawaii ed)

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 1317
Totaal aantal bezoekers 20517

Voorgaande reizen:

13 April 2013 - 24 Augustus 2013

Number One, 4th Officer ms Veendam

16 Maart 2012 - 17 Augustus 2012

Stage aan boord van de Eurodam

23 Juli 2010 - 04 Februari 2011

Stage aan boord van de Rotterdam

Landen bezocht: