Welkom aan boord !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van wessel brinkman - WaarBenJij.nu Welkom aan boord !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van wessel brinkman - WaarBenJij.nu

Welkom aan boord !!!

Door: WesselBrinkman01

Blijf op de hoogte en volg wessel

20 Maart 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo daar, daar zijn we weer, een nieuwe stage, een nieuw schip en nieuwe reisverslagen !!!!

Wat was het weer een geweldige dag op Schiphol, vrijdag de 16e.
We waren er ruim op tijd, alles ging vlot, totdat we de koffers gingen wegen.
En jawel, ze werden niet geaccepteerd door dat klote apparaat, nou ja dan maar naar de helpdesk, en desnoods bijbetalen, we hadden toch nog tijd zat.
Het liep allemaal even anders, na een hoop gedoe en gezeik kwam het er op neer dat we fijn konden bijbetalen, ik had nu nog een ruim kwartier om de vlucht te halen, alleen nog door de douane dus dat zou moeten lukken denk je dan.
Weer afscheid genomen, ook altijd fijn….
Eindelijk bij de douane aangekomen begon het feest opnieuw.
Een gigantische rij, gelukkig ging dit nog redelijk snel, ik dacht dus dat ik m’n vlucht nog ruim op tijd zou halen.
Alleen moest natuurlijk weer bij mij de handbagage uitgebreid doorzocht worden, en werd ik er ook weer uitgepikt om gefolieerd te worden.
Het kwam er op neer dat ik moest rennen naar het vliegtuig, al omgeroepen werd, en met blaren op m’n handen van de tas, als laatste in het vliegtuig zat.
Gelukkig verliep alles daarna lekker rustig, ik had een rustige vlucht van ongeveer een uurtje naar Parijs.
Ik had ruim anderhalf uur in Parijs om over te stappen op m’n vlucht naar Miami, dus dat ging ook allemaal goed, het enige waar ik gek van werd was die zware tas.
De vlucht naar Miami was lang, maar is ook rustig verlopen, lekker gegeten en gedronken en af en toe wat geslapen.
Eenmaal aangekomen in Miami duurde het wel lang voordat ik door de immigratie heen was, maar dat schijnt normaal te zijn.
Nadat ik in het hotel was aangekomen, heb ik lekker tv gekeken, mezelf opgefrist en ben ik gaan slapen.
De volgende ochtend werden we opgehaald met een bus en vertrokken we naar Ft.Lauderdale.
Na ongeveer een half uur zijn we daar aangekomen, de Eurodam was nog bezig met haar trossen toen we uitstapten.
Ook was het bizar om te zien dat er 7 cruiseschepen binnen lagen waaronder de Oasis of te Seas, het grootste cruiseschip ter wereld.
Nog een half uurtje later gingen we aan boord, ik kreeg een hut toegewezen, en kreeg een rondleiding over het schip.
De hut die ik heb is erg mooi en wel twee keer zo groot als die op de Rotterdam.
Het is toch wel een ander schip en in het begin is het even wennen.
Nadat ik mijn spullen in mijn hut gezet had, werd ik ingedeeld in de machine kamer.
De machine kamer heeft al in tijden geen cadet meer gehad, dus werd ik beneden ingedeeld.
Tot mijn verbazing zijn er inclusief mij nu maar twee cadetten aan boord, één boven één beneden.
Ik ben ingedeeld in de dagdienst van 08:00 tot 10:00 en wachtlopen van 12:00 tot 18:00.
Ik werk samen met een 4e wtk uit Schotland en een 3e wtk uit Roemenië, hier kan ik het goed mee vinden.
Het ziet er naar uit dat ik de komende vier weken in de machine kamer blijf, dan vier weken brug doe, dan 7 weken machine kamer en dan weer 7 weken brug.
De 1e wtk is mijn mentor, samen met de HWTK en een 2e wtk zijn zij de enige Nederlanders in de machine kamer, en ik dan natuurlijk.
Veel wtk’s zijn Engelsen.
Ik ben gelijk de eerste dag dat ik aan boord ben gekomen begonnen met wachtlopen, dat is de reden dat ik niet buiten stond met het vertrek uit Ft.Lauderdale om 17:00 uur.
De eerste dag heb natuurlijk nog niet veel gedaan, de bedoeling was dat ik het schip en vooral de machine kamer leerde kennen.
Het ziet er naar uit dat het een heel gezellig schip is met een bemanning die erg enthousiast is en graag helpt.
We zijn inmiddels begonnen aan de eerste Caribbean cruise, de eerste dag was een zeedag, van Ft.Lauderdale naar Grand Turk, Caicoseilanden, inmiddels zijn we weer vertrokken uit Grand Turk en op weg naar San Juan, Puerto Rico, daar komen we morgen om 1 uur s’middags aan.
Ik ben nog niet de wal op geweest, dat komt omdat ik nog naar de immigratie moet voor mijn I95, ook heb ik omdat ik nog nooit op een Signature klasse schip gevaren heb een NEOP Card, die ik binnen 72 uur af moet hebben.
Dit zijn een aantal opdrachten die je af moet maken om het schip te leren kennen.
Ook heb ik natuurlijk mijn wacht, we zijn om 3 uur s’middag vertrokken uit Grand Turk.
Morgen ga ik in San Juan naar de immigratie en omdat we een late night sail hebben en pas om 23:00 uur vertrekken, kan ik dan wel de wal op.

Tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin aan boord,

Ik laat snel weer wat horen, hoi hoi


  • 20 Maart 2012 - 14:34

    Metha The:

    lieve Wessel 1 ding is zeker, als je haar maar goed zit,hahaha
    dikke knuf je buufffffffffff

  • 20 Maart 2012 - 17:14

    Niels:

    he wessel is alles goed met je ik hoop van wel en met ons gaat ook alles goed en met de dieren met. joep is nog steets lui. en noor is nog steets een spookje en casper die is ook lui en soms ook wel eens wild en dan bij hij hard en dan echt hard. en is je kamer echt 2 keer zo groot en heb je al een kemer genoot. en ben je al wat wijzer gewoorden van het schip is het ook als je rond kijkt ook echt groter of merk je dat niet nou maak veel fotos en fimpjes en maak plezier oke.

    groetjes je klijne broer

  • 20 Maart 2012 - 19:33

    Papa:

    hey eurodammer, gaatie weer goed. Fijn he zon afscheid op ons onvolprezen schiphol, echt lekker he die koninklijke luchtvaart maatschappij helpsters.... Maar goed, wij kijken afgelopen zaterdag, heel mooie beelden, heel erg ingezoomed, helaas geen wessel, nu weten we waarom... OK even een update...
    FI...Vettel beter gereden als zijn training, maar op de eerste startrij Hamelton en Button en in de eerste uitslag staan ze allebij op het podium.......
    Ben begonnen met het veranderde eetgedrag, ben benieuwd.
    as weekeinde weer FI en geven we je de uitslag van de eerste race.
    Effe goed kijken hoe we kunnen gaan chatten, en heb je de telcode weer...
    Kijk goed rond in de m-kamer en maak je keuze vriend.
    Nou tot snel en wij kijken weer zaterdag
    Voorzichtig en veel plezier
    groet uit mooi weer holland, ,,,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

wessel

mijn locatie is nu seattle (usa) en de golf van Alaska. Wij zijn nu op de stille oceaan en bezoeken eilandgroepen (hawaii ed)

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 20570

Voorgaande reizen:

13 April 2013 - 24 Augustus 2013

Number One, 4th Officer ms Veendam

16 Maart 2012 - 17 Augustus 2012

Stage aan boord van de Eurodam

23 Juli 2010 - 04 Februari 2011

Stage aan boord van de Rotterdam

Landen bezocht: