Terug naar de parels van de Pacific !!! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van wessel brinkman - WaarBenJij.nu Terug naar de parels van de Pacific !!! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van wessel brinkman - WaarBenJij.nu

Terug naar de parels van de Pacific !!!

Door: WesselBrinkman01

Blijf op de hoogte en volg wessel

22 November 2010 | Verenigde Staten, San Diego

Jaaa weer een bericht,

Nog een paar dagen en deze cruise is afgelopen, we naderen Mexico en daar hebben we zin in.
Ik ga veel om met twee andere cadetten die alleen maar machine kamer, met ze drieën gaan we ook veel om met een Engelse 4e wtk, die net zo gek doen als wij.
We hebben de laatste maanden al een hoop lol gehad en kijken uit naar Mexico, het enige wat jammer is, is dat die 4e wtk naar huis gaat.
De eerste Mexicaanse haven die we weer aan doen is Puerto Chiapas.
Eigenlijk is dit een hele vreemde haven als je het ziet liggen, er is een kade, een paar hutjes, en een zwembad met bar, verder is de omgeving wel groen.
De stad ligt een heel stuk verder op, ik had nu wel weer de hele dag wacht en kon dus jammer genoeg niet naar het zwembad waar een aantal officieren waren, het zag er leuk uit met muziek, zon en een gezellige bar, ik heb even snel wat foto’s gemaakt en ben weer aan het werk gegaan.
De volgende haven was Huatulco, ook dit is een hele leuke haven, het is een baai, met in het midden een pier voor de schepen, verder heb je aan het einde van de baai een mooi strand met een klein dorpje er achter.
Het lijkt een beetje op het Caribische gebied, ik heb gauw wat foto’s gemaakt en ben weer aan gaan werken, de volgende dag was Acapulco, en ik had gevraagd of ik hier de wal op mocht en dat was goedgekeurd.
De volgende ochtend om 08:00 uur lagen we voor de kant in Acapulco, even het dagwerk tot 11:00 uur afmaken, even eten en dan de wal op.
Met een aantal wtk’s en stuurlui ben ik met de cadetten de wal op gegaan, een aantal weken van te voren hadden we gehoord dat je hier kon bunjee jumpen, raad maar wat we van plan waren.
We namen een taxi naar een standclub genaamd Paradise, we zijn op het terras gaan zitten, keken uit over de baai terwijl we de meest bizarre cocktails zaten te drinken.
Het bunjee jumpen werd ook hier gedaan, het terras lag aan het zwembad waar je naartoe springt.
Het was ook mogelijk om vanaf het dak van de bar in het zwembad te springen, dit is zo’n 6 meter.
Hier begon het al mee, na een paar cocktails zijn een regelmatig het zwembad in gesprongen, best hoog zeker in het begin, en dan te bedenken dat het bunjee jumpen 50 meter hoog was !!!
Nou ben ik ook een keer vanaf het dak een keer plat op mijn rug in het zwembad terecht gekomen, een half uur kon ik echt niet meer lopen, maarja hoort erbij.
Het bunjee jumpen ging pas om drie uur open, dus hebben we nog wat te drinken besteld, de eerste stuurman zij dat het erg mooi is wanneer je vlak voor zonsondergang springt, daar hebben we dan ook op gewacht.
In de tussentijd hebben we lekker op het strand gelegen en wat gezwommen, ook heb ik nog een jetski gehuurd, wat ook helemaal gaaf was.
Na de jetski had ik wel overal spierpijn, maar ach wat maakt het uit, met ze allen hadden we alleen maar lol.
Om een uur of zes was het zover we gingen met ze drieën, een voor een springen, nog even gauw je drankje opdrinken en nar boven.
Tering wat was dat hoog als je daar boven staat, we hadden al wel wat op dus we kregen alleen maar meer zin om te springen, een aantal mooie foto’s gemaakt van het uitzicht, en toen was het zover.
3 – 2 – 1, en gaan, echt ongelooflijk dat gevoel en die snelheid, het was geweldig, ik heb foto’s en een filmpje dat ik gesprongen ben, echt wat was dat gaaf.
Ik moest even een paar tellen bijkomen toen ik beneden was, maar nogmaals wat was dat gaaf.
Na het springen zijn we terug gegaan naar het schip, even douchen en nog wat relaxen voor de hut, ik had overal spierpijn, maar het was het waard.
De volgende morgen werd ik wakker en lopen ging amper, ik zag de andere cadetten, zij hadden hetzelfde maar wat was het een gave dag.
In totaal heeft het zo’n 5 dagen gebeurd voordat ik weer normaal kon lopen.
De volgende twee havens waren Zihuatanejo en Manzanillo, ik ben hier niet de wal opgegaan en heb alleen wat foto’s gemaakt vanaf het schip.
We moesten allemaal nog steeds wat bijkomen van Acapulco, verder hadden we nog twee zeedagen richting San Diego en het einde van de cruise.
De laatste zeedag hadden we nog een feest in bar omdat er een aantal bekenden naar huis gingen, ook dit was erg gezellig.
In San Diego was het weer druk met laden en bunkeren, de cadetten hebben niet veel bijzonders hoeven doen buiten de wacht, wel even fijn na die laatste paar dagen.
De South America cruise was erg leuk, vooral Mexico was erg leuk, verder is hij niet zo mooi als de Pacific cruise, maar ik ben blij dat ik hem heb meegemaakt.

Ik laat snel weer wat horen, wij zetten weer koers naar Hawaii, groeten aan iedereen !!!!!






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wessel

mijn locatie is nu seattle (usa) en de golf van Alaska. Wij zijn nu op de stille oceaan en bezoeken eilandgroepen (hawaii ed)

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 20574

Voorgaande reizen:

13 April 2013 - 24 Augustus 2013

Number One, 4th Officer ms Veendam

16 Maart 2012 - 17 Augustus 2012

Stage aan boord van de Eurodam

23 Juli 2010 - 04 Februari 2011

Stage aan boord van de Rotterdam

Landen bezocht: