welkom aan boord - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wessel brinkman - WaarBenJij.nu welkom aan boord - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wessel brinkman - WaarBenJij.nu

welkom aan boord

Door: WesselBrinkman01

Blijf op de hoogte en volg wessel

26 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal.
Dat was me wel even een dag zeg die vrijdag 23 juli.
Alles was ingepakt en klaar en we waren op weg naar schiphol, eenmaal daar aangekomen heb ik m'n tickets opgehaald en toen begon het feest.
Het was nog niet zeker of ik wel mee kon met de vlucht omdat ie overboekt zou zijn.
Het was dus afwachten of ik wel een stoel zou hebben.
Eenmaal bij de douane aangekomen, moesten we afscheid nemen, ik zal eerlijk toegeven dat ik dit veel moeilijker vond dan dat ik had gedacht.
Ik had het ook niet zo naar mijn zin onderweg naar de gate, maarja ik moest eerst maar is kunnen vliegen.
gelukkig werd dat geregeld en ging ik opweg naar Seattle.
Eenmaal daar aangekomen was ik behoorlijk moe en ging ik op zoek naar het hotel.
Het was makkelijk te vinden dus ik was er ongeveer binnen een uur, het hoetel was erg mooi en alles wat goed geregeld.
Ik ben vrij snel gaan slapen want de volgende ochtend om half 7 stond de bus klaar die me naar het schip zou brengen.
De busrit duurde ongeveer een half uur, en daar lag ze dan de MS Rotterdam, wat was ik blij dat ik eindelijk bij het schip was.
Eenmaal aan boord kreeg ik m'n hut en ben ik voorgesteld aan het grootste gedeelte van de bemanning waar ik mee om ga.
Allemaal hele aardige mensen.
Ik ben ingedeeld in de machinekamer voor het eerste deel van m'n stage, misschien wel een voordeel want hier zitten de meeste Nederlanders.
Het eerste wat ik nu moet doen is het schip leren kennen en gewend raken aan het leven aan boord.
Die doe ik door een aantal taken uit te voeren die binnen 72 uur na het aan boord komen af moeten zijn, zij ze niet af mag je ook nog niet de wal op, niet dat ik dat al van plan ben want ik moet echt nog wel wennen aan het leven hier.
Mijn blauwe uniform is dinsdag klaar en is op maat gemaakt, m'n overalls heb ik al daar loop ik nu meestal in.
Ik heb het hier nu echt wel naar me zin en ik laat het allemaal op me af komen.

Ik laat gauw weer wat horen.

Groeten aan iedereen.

  • 26 Juli 2010 - 06:16

    Pa:

    jongen wat gaaf je verslag te lezen. heb je mijn eerste regeltjes ook al gezien.
    Fijn dat dit nu werkt en dat je het nu zo naar je zin hebt. geweldig. Hier is alles goed en we zullen je op de voet volgen, marine traffic is erg moeilijk wat alle schepen verdwijnen zodra ze noordelijker varen.
    maar goed ik weer aan het werk. veel succes daar van ons drietjes, kus en tot gauw.

  • 26 Juli 2010 - 09:58

    Marja:

    Hee Wessel!
    Spannend allemaal he! Geniet van je tijd daar want voor je het weet zitten die maanden er op!
    Succes met alles en heel veel plezier!

    Groetjes Marja

  • 26 Juli 2010 - 16:04

    Constanze:

    Hoi Wessel Een week later en je bent aan boord en in je element. Helemaal te gek!!!!! Ik wens je enorm veel plezier. En sterkte met het lawaai deze week in de machinekamers!! Ik verheug me al op je volgende verslag. Succes met een Groetje van Constanze

  • 26 Juli 2010 - 17:26

    Niels :

    hee wessel gaat ales goed op de boot we missen je wel alemaal maar hier gaat ales goed en bij jou ik hoop van wel en hoe was het op je eerst dag op de boot doei en daag wessel

  • 26 Juli 2010 - 18:06

    Adrie:

    Hoi Wessel, goed te horen dat je het naar je zin hebt en dat de reis goed gegaan is! Sterkte met de eerte opdrachten.
    Grt. J&A&T

  • 28 Juli 2010 - 22:01

    Papa:

    Hoi zeebonk
    hoe gaat het. Is je opdracht al klaar.
    Even voor de goede orde wij ontvangen jou berichten. Maar we weten nog niet of jij onze berichten ook ontvangt.
    misschien kan je in je vogende stukje daar ook nog even op reageren.
    Hier is verder alles goed. maak er wat van, veel succes en tot snel.
    groetjes van ons

  • 29 Juli 2010 - 13:18

    Marc:

    He Wessel

    leuk verslag dat was inderdaad een spannend reisje.
    Je Alfa staat bij mij in de tuin als kippenhok mooi hoor hihi
    Ik heb nog een fanaat gevonden die met oltimers werkt en heeft ook een aantal alfa's staan ik zal een beetje voor je informeren.

    de groeten en veel plezier.

  • 31 Juli 2010 - 18:14

    Manfred (buurman:

    hey gozer

    vind het onwijs leuk voor je dat je het naar je zin hebt,alleen minder dat je in je uppie moest zitten in het vliegtuig,en bij aankomst in seatlle dat je zelf je hotel moest zoeken,ik heb van je ouders het programma gehad,zodat ik je schip kan volgen,gaaf man,je zult denk ik, als je weer terug komt in ned .wel op een neger lijken,poepie bruin door de zon hahahah,ik ga zo een bakkie doen bij je ouders ,ik ben benieuwd naar je volgende verslag,ciao manfred.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wessel

mijn locatie is nu seattle (usa) en de golf van Alaska. Wij zijn nu op de stille oceaan en bezoeken eilandgroepen (hawaii ed)

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 20569

Voorgaande reizen:

13 April 2013 - 24 Augustus 2013

Number One, 4th Officer ms Veendam

16 Maart 2012 - 17 Augustus 2012

Stage aan boord van de Eurodam

23 Juli 2010 - 04 Februari 2011

Stage aan boord van de Rotterdam

Landen bezocht: