Alweer een week aan boord - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van wessel brinkman - WaarBenJij.nu Alweer een week aan boord - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van wessel brinkman - WaarBenJij.nu

Alweer een week aan boord

Door: WesselBrinkman01

Blijf op de hoogte en volg wessel

02 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Seattle

Hallo daar,


Hartstikke bedankt voor jullie reacties, het was echt leuk om wat van jullie te horen.
Alweer ruim een week aan boord, wat gaat de tijd toch snel !!!
Ik heb erg moeten wennen de eerste paar dagen, je moet natuurlijk het schip en vooral de bemanning leren kennen.
In het begin was dat niet altijd makkelijk maar na een dag of drie begin je te wennen, weet je de weg en wordt het leuker en leuker.
Ik heb veel contact met de machinisten en de andere cadetten uit Nederland en Engeland, allemaal leuke mensen.
Afgelopen week heb ik de oriëntatie opdrachten binnen 72 uur afgekregen dus dat is mooi, ik heb veel hulp gekregen van mijn hutgenoot die ook mijn zogenoemde buddy was.
Hij is inmiddels van boord want hij was klaar met zijn tweede stage, ik heb voorlopig voor een week dus een eigen hut.
Wat wel geinig is, is dat hij in oktober weer terug komt als 4e machinist, zo snel gaat dat dus na je stages.
Ook heb ik de plattegronden van de Machine Kamer af en ga ik nu langzaam beginnen met mijn takenboek, echt wachtlopen en leidingschema’s maken.
Verder heb ik een van mijn uniformen opgehaald en heb ik samen met wat bemanningsleden gegeten in het Lido restaurant op dek 9.
Je moet een paar dagen wachten op je uniformen omdat ze op maat gemaakt worden, dus vandaar dat ik ze nog niet allemaal heb, maar dat komt wel goed
Afgelopen vrijdag liep ik met nog een andere cadet en een 4e machinist wat over het dek in uniform een beetje rond te kijken.
We komen buiten en horen opeens wat vrouwen gillen, het bleek dus dat die met ons op de foto wilden, die Amerikanen maken dat iets anders duidelijk als wij, maar we konden er wel om lachen
Het komt regelmatig voor dat mensen met je op de foto willen of wat willen vragen, maar goed dat hoort erbij.
Wat een hoop indruk maakt is Alaska, het is hier echt waanzinnig mooi en af en toe ook best wel koud.
De havens die we aandoen liggen allemaal tussen hoge bergen met sneeuwtoppen die uitkomen in zee, echt heel erg mooi.
Maar dat is eigenlijk nog niets vergeleken met de Hubbard Glacier, als we hier naar toe gaan varen we eerst ongeveer een uur of twee tussen de ijsbergen waar zeehonden op liggen, deze ijsbergen worden natuurlijk steeds groter naar mate je bij de gletsjer komt.
Eenmaal aangekomen bij de gletsjer weet je niet wat je ziet, echt een enorme massa ijs, het schip komt zo dichtbij mogelijk om de vallende stukken ijs goed te kunnen zien.
Als er een stuk afbreekt lijkt het op het geluid van onweer in de verte.
Het is wel heel apart als je dat met je eigen ogen ziet.
Wat ik ook al heb gezien zijn walvissen, soms echt vlakbij het schip zie je die grote staarten uit het water komen.
Als ik de wal op mag ga ik een keer een excursie maken naar walvissen maar dat laat ik wel weten.
S ‘avonds is het ook erg gezellig aan boord en ga ik een paar keer per week op de drukste avonden naar de officers bar gezellig wat drinken, het is trouwens niet zo dat hier alleen maar officieren zitten, het is er altijd gezellig druk met mensen vanuit het hele schip, het zijn wel altijd Europeanen of Amerikanen, meer zeg ik er niet over de rest verzinnen jullie zelf maar.

Afgelopen zaterdag in Seattle moest ik om 05:45 uur bij de immigratie zijn voor mijn I 95, daarmee mag je de wal op in Amerikaanse havens.
Het probleem waas dat we in de bar niet meer op de tijd gelet hadden en het bleek dus dat ik pas om een uur of vier in bed lag.
De volgende ochtend werd ik pas om 07:00 uur wakker want mijn wekker was niet afgegaan.
Ik ben wel naar de immigratie gegaan maar het was te laat, nu moet ik volgende week terug komen.
Het heeft wel een beetje gedoe opgeleverd, en ik moest aan de kapitein gaan vertellen wat er was gebeurd.
Gelukkig was hij niet boos, maar ik moet wel zorgen dat ik volgende week op tijd ben.
De rest van de bemanning zij dat ik me geen zorgen moest maken en kon er wel om lachen.
Ik moet dus nog even wachten voor ik de wal op mag.
Verder heb ik het hier erg naar mijn zin.
Alles is leuk, de mensen, het schip, het vaargebied en ga zo maar door.
Het is wel zo dat de bemanning die Alaska al vaak gezien hebben het niet echt leuk meer vinden, en er af en toe een beetje op aan het kankeren zijn, want het is hier koud enzovoort.
Ik ga weer verder met cadet zijn in de machinekamer en spreek jullie allemaal snel weer.

  • 02 Augustus 2010 - 08:18

    Tessa:

    Hee wes:D, wat een leuk verhaal zo! Klinkt geweldig allemaal. Wel lekker zo'n actie haha, in de kroeg blijven hangen. Je gaat al de verkeerde kant op, ik zie dat meteen:P haha
    Jammer dat ik je niet meer heb gezien voor dat je wegging, maarja het kwam een beetje vervelend uit:(

    Heel veel plezier nog en ik lees je volgende berichtje wel weer.

    Kussen xx

  • 02 Augustus 2010 - 10:38

    Adrie:

    Hoi Wessel!
    Je merkt wel we volgen je op de voet. Je hebt het gelukkig goed naar je zin en zelfs al je eerste punten bnnen! supper. Lijkt me ook de beste combinatie, werken, studeren en toch plezier hebben. Fijne week verder en tot de volgende update!
    Groetjes Johan en Adrie

  • 02 Augustus 2010 - 11:06

    Metha:

    wat ben ik jaloers op je.
    maar het is je gegund je verdiend het,
    hou je ogen open en blijf bij je lessen bij vooral die walvissen wow wat lijkt me dat verschrikkelijk mooi,
    en ik ben blij dat je het naar je zin hebt.
    dikke knuffie van hier en denk aan je. xxxmt

  • 02 Augustus 2010 - 12:54

    Nn:

    bnm

  • 02 Augustus 2010 - 16:47

    Papa:

    he jochie,
    als ik zo je brief lees heb je een en ander ruim ingezet, geloof ik...
    Goed je eerste onderhoud met de kaptein heb je ook achter de rug, dus het kan maar gebeurd zijn.
    Ik snap dat je druk bent met van alles en gefeliciteerd met de afronding van je eerste opdracht.
    Kunnen we een keer afspreken om te gaan MSN'n (live) lijkt me erg leuk om je weer eens echt te spreken.
    Hoe zit het met foto,s wat je zal er al zeker wat gemaakt hebben....
    (bv een foto van jou in je mooie uniform, enz...
    Je verhaal over de omgeving maakt alleen maar nieuwsgieriger, maar ik besef dat we nog even moeten wachten.
    Wij hebben afgelopen zaterdag een foto uit de telegraaf gehaald, met de boeg van een "Princess-schip" met een dodo walvis. het ongeluk (het beest was waarschijnlijk al dood toen het op de boeg geprikt werd) gebeurde bij JUNEAU.......
    Apart he.
    Nou jongen wij hangen weer aan het apparaat, heb het goed en geniet.
    Papa


  • 02 Augustus 2010 - 16:56

    Nniieellss:

    wessel wessel wessel wessel wessel de eerste
    week en dan moet je naar de kapitijn schjongejonge dat kan tog niet wes nee dat kan niet maar hoe gaat het met je om zo te lezen gaat het wel he wes nu al in de baar en dan ook nog oom 4 uur naar bed nee dat kan ook niet hoor wes nee dat kan niet maar hed je al fotos gemaakt mooi je en van booten maar we moet en een keer afspeken op msn oki wes nou doei daag en ik kan nu al niet wagten op je
    vogede stuk oki doei wes

    maar niet dronke zijn oke wes doei daag

  • 02 Augustus 2010 - 17:11

    Mama:

    Hoi lieverd, gelukkig weer wat van je gehoord en heel blij dat je het naar je zin hebt en dat alles goed gaat. Zo te horen is het ook allemaal fantastisch en heb je ook leuke collega s. Hier alles ook goed, alleen vreemd dat je er niet bent; iedere keer toch het gevoel dat je nog komt. Wat hier iedere dag gebeurt houden we bij in een soort dagboek zodat als je thuis komt kunt zien wat wij allemaal beleeft hebben bijv. met Noohr; ja, ze heeft vliegles gehad maar alles is goed met haar. Nou lieverd, heel veel plezier en gauw tot horens.

  • 05 Augustus 2010 - 15:40

    Papa:

    hee wess,
    wij zijn iedere avond van 18.00 tot 24.00 uur via msn online te bereiken. dus hopelijk kunnen we snel live.
    alles goed jongen hier ook, met Noor gaat het weer goed, ze is niet zo happig meer op het balcon. Hopelijk blijft dat zo.
    nou jongen tot snel en heb het goed.
    papa

  • 05 Augustus 2010 - 15:47

    Manfred :

    hey wes

    ik weet niet wat ik moet schrijven hahaha,iedereen heeft al wat gezegd wat ik ook wilde zeggen ,als ik zo eens lees heb je het goed gedaan met alles,je kijk je ogen uit ,vrouwelijk schoon genoeg zo op de boot ook niet onbelangrijk,maar het werk is toch prioriteit tijd nummer 1,ach je eerst aanvaring met je captain,gelukkig blijf hij er cool onder ,toffe vent,denk wel dat je de volgende keer het niet meer laat gebeuren,wie weet in de toekomst,als je zelf captain bent,zal je er nog aan terug denken,hey wes,ik verheug me weer naar je volgende verslag,we spreken elkaar weer,groeten uit capelle aan den ijssel (etage 5)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wessel

mijn locatie is nu seattle (usa) en de golf van Alaska. Wij zijn nu op de stille oceaan en bezoeken eilandgroepen (hawaii ed)

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 20558

Voorgaande reizen:

13 April 2013 - 24 Augustus 2013

Number One, 4th Officer ms Veendam

16 Maart 2012 - 17 Augustus 2012

Stage aan boord van de Eurodam

23 Juli 2010 - 04 Februari 2011

Stage aan boord van de Rotterdam

Landen bezocht: