Alweer ruim een maand aan boord !!!!!!!!!! - Reisverslag uit Victoria, Canada van wessel brinkman - WaarBenJij.nu Alweer ruim een maand aan boord !!!!!!!!!! - Reisverslag uit Victoria, Canada van wessel brinkman - WaarBenJij.nu

Alweer ruim een maand aan boord !!!!!!!!!!

Door: WesselBrinkman01

Blijf op de hoogte en volg wessel

29 Augustus 2010 | Canada, Victoria

He daar allemaal, hoe is het ?

Sorry dat ik de laatste paar weken even niks heb kunnen laten horen, maar mijn werktijden zijn veranderd dus ik had er niet zo veel tijd meer voor.
Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin aan boord,ik zit hier nu ruim een maand en ben nu echt wel gewend aan het leven hier.
Soms is het wel zo dat er een paar dagen tussen zitten die wat minder zijn, maar dat hoort er ook bij.
Ik ben nu druk bezig met leidingschema’s maken en de dagwerkzaamheden.
Het maken van leidingschema’s is niet echt leuk, het is nogal saai en erg lastig.
Het klinkt misschien een beetje raar maar je kan af en toe echt wel merken dat het schip in Italië gebouwd is, het is soms echt een spaghetti van leidingen.
Toch zit er enige kern van waarheid in, want af en toe leggen ze wat leidingen om, om de totale ingekochte hoeveelheid aan pijpleidingen te gebruiken.
Als je een keer een reparatie opdracht krijgt of het klaarmaken van een motor die bijgezet moet worden is het wel weer heel erg leuk.
Ik werk nu van 08:30 uur tot 12:00 uur, van 01:00 uur tot 16:30 ben ik officieel vrij maar ik heb het nog nooit meegemaakt, er is altijd nog genoeg werk te doen, maar meestal pak ik wel twee uurtjes rust, hierna heb ik dan nog mijn wacht van 16:30 tot 20:30.
Vaak doe ik na mijn wacht nog wat aan verslagen of takenboek en daarna nog even wat drinken in de bar.
De bar is de laatste paar weken een beetje saai geworden, het wordt niet echt druk meer, maar dat komt wel weer denk ik.
Wel hadden we ongeveer een week geleden een groot feest voor de hele bemanning op het forward mooring deck, dit was van 23:00 uur tot 02:00 uur met een uur extra want de klok ging ook nog een uur terug om twee uur vanwege de tijdzone van Alaska, het is dan 10 uur vroeger als in Nederland.
Dit hebben we vijf dagen, de eerste en laatste dag zitten we weer op 9 uur vroeger.
Het feest was echt super gezellig, het was ter gelegenheid van de 65e onafhankelijkheid dag van Indonesië, dat wordt hier wel gevierd natuurlijk.
Ook was het een paar dagen geleden even spannend want we hadden brand aan boord.
We waren aan het manoeuvreren bij de Hubbard Glacier.
Ik kwam toevallig net mijn hut uit om een uur of drie in de middag, toen ging het alarm af, instinctief begin je meteen te tellen, een korte toon gevolgd door een lange tenminste drie keer achter elkaar is het brandalarm, toen ik wist dat het een brand alarm was dacht ik eerst weer aan een oefening, maar bijna tegelijkertijd weet je dat er niks gepland staat.
Ik ben als een idioot naar de controle kamer gerend want daar moet ik mij dan melden om stand by te staan.
Het grootste gedeelte van de bemanning blijft gewoon een beetje rondkijken, maar de officieren en fire teams waren echt waanzinnig snel in actie gekomen, iedereen was binnen drie minuten klaar om het vuur te bestrijden.
Op dat moment heb je nog geen idee hoe groot de brand is, je weet alleen waar die is, de brand was in de main laundry, genoeg brandstof dus.
Toen de fire teams eenmaal daar waren bleek het gelukkig om een ontplofte droger te gaan en een klein brandje, alles werd opgeruimd en binnen een half uur was alles weer rustig.
De Deckies gingen weer naar boven de Engineers naar de controle kamer en de officieren die aan het slapen waren gingen weer slapen.
In de controle kamer was het weer slap ouwehoeren, erwten soep eten en daarna weer aan het werk.
Ook heb ik te horen gekregen dat ik waarschijnlijk over een of twee weken naar de brug ga, ook daar heb ik zin in, want ik wil echt weten hoe dat hier is.
De meesten cadetten zijn nu boven dus dat is ook wel weer leuk, dan heb ik hopelijk ook weer wat meer tijd en kan ik met wat cadetten iets afspreken voor een excursie, maar dan laat ik wel weer weten.
Vandaag 28 augustus 2010 lagen we weer in Seattle de drukste dag van de week, de Turn Arround Day.
Dan wordt er ook gebunkerd en dat heb ik gedaan samen met een derde en vierde wtk, het was leuk om te doen, veel opschrijven zodat ik dat allemaal in mijn verslag kan gebruiken, je leert veel op zo’n dag, maar ik ben ook blij als het is afgelopen en we rustig een zeedag hebben.
Op dit moment varen we aardig door op vier motoren en een motor stand by, we lopen zo’n 23 knopen, dit houden we zo lang mogelijk vol want er schijnt wat slechter weer op komst te zijn, ik ben benieuwd.
Ik ben moe en ga slapen.
Alles is hier weer in orde en ik spreek jullie snel weer!!!!!!!


  • 29 Augustus 2010 - 08:50

    Adrie:

    Hoi Wessel, goed weer wat van je te horen, ik las dat je vader en moeder al een beetje ongerust werden dat je ze vergeten was!!! Je hebt het zo te lezen razend druk, maar gelukkig wel naar je zin. Lijkt me een leuk vooruit zicht dat je volgende plek de brug is. Worden jullie niet gek van iedere keer die tijdverschillen? Johan en ik waren afgelopen week in York Engelandm met maar 1 uur verschil, maar zelfs dat is even wenen. Fijne vaart verder en tot het volgende bericht maar weer. Groetjes, Johan en Adrie.

  • 29 Augustus 2010 - 08:53

    Manfred :

    hey wessel

    dat is helemaal niet erg dat de bar een beetje saai is,dan blijf je er ook niet lang hangen,ja dat was fff paniek in de machine kamer,gelukkig was het een klein brandje,aan de andere kant ook wel goed dat je dit nu in het echt hebt meegemaakt,weet je ook gelijk wat er gebeurt ipv een simulatie,
    alaska klinkt koud,doe je wel een muts op als je naar buiten gaat hahhaha,en doe je ook nog wat ik je vertelde gisteren op msn voor je ouders ,zullen ze leuk vinden ,hey gozer vaar ze ,ben benieuwd naar je volgende verslag

    groeten manfred

  • 05 September 2010 - 13:51

    Papa:

    hoi jongen
    hier is alles zoals gebruikelijk. Zondag, een keertje mooi weer, ronde van spanje op tv en alles zoals je dat kent. kortom ons leventje gaat rustig verder. van de week was het ineens niet zo goed met opa, hij had een infectie aan zijn luchtwegen en het behoorlijk benauwd. Maar het gaat weer wat beter en hij heeft het niet meer zo benauwd.
    Hoe is het daar.......
    Wij volgen je nog steeds heel intens en hebben nu hulp gekregen van princess cruises, want die lui hebben een bridgecam zodat we inmiddels ook wat beelden hebben van de omgeving waar jij steeds bent. De golden princess vaart steeds dezelfde route en al drie keer hebben we een opname van een arriverende rotterdam en 1 keer een opname van de rotterdam die nog vastligt terwijl princess wegvaart....leuk
    als ik goed heb geteld nog 1 week in de M-kamer en dan naar de brug....
    ben benieuwd.
    oke jongen bedankt voor de fototjes en ik hoop dat je er snel nog wat bij kan zetten. Ik zal deze week nog ruimte kopen zodat je 100 foto's erop kan zetten.
    We zien het wel komen..
    Oke jongen tot snel, veel plezier en goede vaart.
    Ma, Pa en Niels

  • 09 September 2010 - 19:54

    Niels:

    he wessel gaat ales goed met je met mij was ik ziek maar 2 dagen hoor maak je maar geen zorgen maar hoe gaan het met jou en een leuke reaksi

    en wes hed je al walvissen ge zien of niet. ik hoop dat je fotos al gestuurt
    ik hoop van wel. maar ik kan niet wagten op de andere berigt


    oki doei wes doei daag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wessel

mijn locatie is nu seattle (usa) en de golf van Alaska. Wij zijn nu op de stille oceaan en bezoeken eilandgroepen (hawaii ed)

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 20558

Voorgaande reizen:

13 April 2013 - 24 Augustus 2013

Number One, 4th Officer ms Veendam

16 Maart 2012 - 17 Augustus 2012

Stage aan boord van de Eurodam

23 Juli 2010 - 04 Februari 2011

Stage aan boord van de Rotterdam

Landen bezocht: